Voorbeeld 2
Aanleiding
Tipsy, een ruimte van ongeveer 35 vierkante meter uitbaten als ‘multifunctionele huiskamer’ waar ruimte was voor goede ideeën uit de buurt, en commerciële partijen ruimte konden huren inclusief catering.
Elke week een Aanschuifdiner om de buurt beter te leren kennen en netwerk op te bouwen. De huisstijl, ontwikkeld door Christina Pfeiffer, bood net als de plek ruimte aan creativiteit en ondernemerschap vanuit de buurt.
Een leegstaand ‘creative café Tipsy’, geen verlenging van mijn contract bij Lava én de intense behoefte om mijn al mijn talenten en creativiteit te kunnen botvieren.
Een bruisende plek in de Frederik Hendrikbuurt met oa Kledingruils van styliste Yolande Avé, Concertjes op zondag in samenwerking met Else Schiffart, een reeks filosofiebijeenkomsten genaamd Filosofidee door Marjolein Burgerhout, Yogalessen door verschillende docenten, theaterles door Maruja Bobo Remijn, de GoedIdeeLunch voor ZZP-ers in samenwerking met Elin Rolfes, heel veel soep, broodjes en tevreden klanten en bezoekers, en een groeiend netwerk op Facebook en Instagram.
Als overdag de oranje vlag uithing was de locatie flexwerkplek. Op den duur kwamen er gastvrouwen die mij vervingen en wat meer bewegingsvrijheid gaven. In de laatste fase van 1,5 jaar heb ik de buurtsoap Tipsy de Family geproduceerd.