Parkmarkt makerseditie
Aanleiding / Vraag
Brigitte Schapendonk, lid van het Ondernemend Collectief Noorderpark, wilde een impuls geven aan de verkoop van haar zelfgemaakte tassen.
Werkwijze / plan
Vanuit het Ondernemend Collectief ontwikkelden we een concept voor de Parkmarkt: de makerseditie. Deze markt was al eerder georganiseerd, maar nu creëerden we een focus op makers in de breedste zin van het woord.
De denktank, bestaande uit onder andere illustrator Laurens Kamps en personal brand strategist Maja Grcic, bedachten we o.a. om een reeks beelden van de maker met zijn/haar product te maken, die we gebruikten voor de promotie in de aanloop naar de markt. De illustraties, gemaakt door Laurens, waren op de dag zelf ook terug te vinden bij de makerskramen.
Resultaat
Een goede samenwerking met Patrick van Bronswijk en stichting Flora4Life zorgde voor een goede verspreiding van de affiches (ontwerp Jorik Breur van hotmamahot) en begeleiding van de marktkraamhouders.
Brigitte heeft die dag leuke contacten gelegd met potentiële klanten, en helemaal in haar element als mede organisator van de markt. Deze editie van de parkmarkt was geslaagd met een groot aantal bezoekers en tevreden marktkraamhouders die, zoals ze aangaven op de enquete, zéker weer zouden komen bij een volgende editie.
Benieuwd naar Brigittes tassen? Kijk hier: Briggbag.